Η Τεχνόπολη και η έκθεση "160 Χρόνια Made In Greece" φέρνουν τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας στο προσκήνιο

το Enfield 8000



Με αφορμή την έκθεση "160 ΧΡΟΝΙΑ MADE IN GREECE", που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018 ο κ. Κωνσταντίνος Μπιτζάνης, Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, έγραψε τις προσωπικές του σκέψεις στο προσωπικό του προφίλ στο facebook, αναφέροντας και το κείμενο της κ. Χριστίνας Αγριαντώνη που έχει την επιστημονική επιμέλεια της έκθεσης.

"Ευτύχησα να είμαι πολλές φορές επικεφαλής εξαιρετικών ομάδων που μετουσίωναν ιδέες σε πραγματικότητα. Αυτά τα μεγάλα η μικρά έργα που εμφανίστηκαν ως ιδέες και απέκτησαν υπόσταση και χρησιμότητα είναι ο πλούτος της ζωής μου. 

Αυτό όμως που συμβαίνει με την έκθεση "160 ΧΡΟΝΙΑ MADE IN GREECE" που ξεκινάει αύριο με έχει συγκινήσει βαθειά. 

Όχι μόνο γιατί σε κάποια από τα εργοστάσια που αναφέρονται στην έκθεση για την καινοτομία τους έχω δουλέψει, ούτε γιατί το ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που παρήχθη στη Σύρο το 1971 είναι μέσα στα εκθέματα αλλά διότι η Τεχνόπολη και η έκθεση φέρνουν τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας στο προσκήνιο. 


το Enfield 8000 που θα εκπροσωπήσει την Σύρο στην έκθεση


Παραθέτω το εισαγωγικό κείμενο της έκθεσης γραμμένο από την Χριστίνα Αγριαντώνη που είχε την επιστημονική επιμέλεια της έκθεσης

Η βιομηχανία ήταν δύσκολη υπόθεση για μια μικρή και νέα χώρα όπως η Ελλάδα. Ωστόσο πολλοί άνθρωποι τόλμησαν το εγχείρημα και πολλοί περισσότεροι, άνδρες, γυναίκες, κορίτσια και αγόρια, βρέθηκαν από νωρίς μπλεγμένοι στα γρανάζια των μηχανών. Ανοιχτά εθνικά μέτωπα, δύο δεκαετίες πολέμων, αλλεπάλληλες έκτακτες περιστάσεις, ανέκοπταν απότομα τις σύντομες φάσεις βιομηχανικής ανάπτυξης, έθεταν άλλες προτεραιότητες και δεν άφηναν πολλά περιθώρια για την έγκαιρη συνειδητοποίηση της σημασίας του βιομηχανικού πολιτισμού. Για μεγάλο διάστημα, δεν υπήρξε ούτε πολιτική στήριξη, ούτε κοινωνική αποδοχή της βιομηχανίας. Η διαχείριση της εργατικής διαμαρτυρίας από καθεστώτα άλλοτε αυταρχικά και άλλοτε περιορισμένων πολιτικών ελευθεριών και ελεγχόμενου συνδικαλισμού, δεν συνέβαλε στην ανάπτυξη συναινετικών διαδικασιών για την επίλυση των διαφορών εργοδοτών και εργαζομένων, και των ιδιαίτερων προβλημάτων της βιομηχανίας.

Παρ’ όλα αυτά, η ελληνική βιομηχανία υπήρξε, και κατέγραψε σημαντικές επιτυχίες, όπως και αποτυχίες. Παρά την εκτεταμένη αποβιομηχάνιση στην πρόσφατη εποχή, που έπληξε εξάλλου όλο τον δυτικό κόσμο, υπάρχει ακόμα, και αποτελεί την πιο σημαντική προοπτική για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Η έκθεση της Τεχνόπολης αφιερώνεται στους δημιουργούς της, επιχειρηματίες και εργαζομένους. Η παρουσίαση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων είναι αναγκαστικά επιλεκτική.
Η επιλογή βασίστηκε σε τρία κριτήρια: πρωτοπορία, καινοτομία και μακροβιότητα. Πρωτοπορία θεωρούμε την πρώτη επένδυση σε νέους κλάδους, που απαιτεί τόλμη και ρίσκο. Και στην καινοτομία δίνουμε ευρύ περιεχόμενο, που περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων προϊόντων, νέων διαδικασιών παραγωγής και μεθόδων οργάνωσης, όπως και μάρκετιγκ.

Στόχος της έκθεσης είναι να δείξει ότι στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που σημάδεψαν την ιστορία της χώρας μας, δεν έλειψαν οι πρωτοβουλίες, οι καινοτομίες, η απάντηση στις προκλήσεις".





Μέσα από 3 ενότητες, θα ανακαλύψουμε με διαδραστικό τρόπο 8 κλάδους της ελληνικής βιομηχανίας (μετάλλου, χημικών, οικοδομικών υλικών και υλών, ενέργειας, τροφίμων και ποτών, κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης, καπνού, επίπλου), περισσότερες από 90 βιομηχανίες, ενεργές και μη ενεργές, που δραστηριοποιήθηκαν σε αυτούς, πρώτες ύλες, στάδια παραγωγής, παραγόμενα προϊόντα, τεχνολογικές εξελίξεις και καινοτομίες που σημειώθηκαν, ενώ ταυτόχρονα, θα γνωρίσουμε πρωτοπόρους επιχειρηματίες, εργαζομένους αλλά και παράλληλες, ανεξερεύνητες ιστορίες της ελληνικής βιομηχανικής ιστορίας.

Το ταξίδι στον χρόνο λαμβάνει χώρα μέσα από το Μουσείο Φωταερίου όπου περιγράφεται η πορεία της ελληνικής βιομηχανίας και δημιουργικότητας.

Ο Κωστής Μπιτζάνης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Μηχανικός Παραγωγής με μεταπτυχιακές σπουδές στην Περιφερειακή Ανάπτυξη. Εργάστηκε μέχρι το 2005 σε διευθυντικές θέσεις μεγάλων Βιομηχανικών Επιχειρήσεων. Από το 2008 ως το 2011 διηύθυνε το Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης και από το 2011 είναι Διευθύνων Σύμβουλος στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, όπου σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου και ο Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας INNOVATHENS. Είναι μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου με συμμετοχές σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες πάνω σε θέματα οικονομίας, Βιομηχανικής πολιτικής και πολιτισμού.

Μετά από πρόταση της δημοτικής πλειοψηφίας, ο κ. Κωστής Μπιτζάνης εξελέγη, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, νέος πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Ο κ. Κ. Μπιτζάνης αντικαθιστά τον κ. Χρήστο Τεντόμα, που παραιτήθηκε.

Η Χριστίνα Αγριαντώνη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1947. Το 1970 αποφοίτησε από τη Σχολή Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ και στη συνέχεια σπούδασε Ιστορία στη Γαλλία. Το 1984 υποστήριξε στο Πανεπιστήμιο Paris X-Nanterre τη διδακτορική της διατριβή με θέμα "Les debuts de l' industrialisation en Grece". Στα 1988-2002 εργάστηκε στο Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών. Από το 2002 διδάσκει ιστορία στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Έχει συμμετάσχει στο βιβλίο "Ερμούπολη - Σύρος" (το οποίο έχει μεταφραστεί σε αγγλικά και γαλλικά),  στο "Σύρος και Ερμούπολη" και σε πολλά άλλα βιβλία.
Tags: , ,

Syros Agenda - Οδηγός ψυχαγωγίας για τη Σύρο

Το Syros Agenda δε φέρει καμία ευθύνη για πιθανή τροποποίηση του προγράμματος. Bookmark and Share Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF Άδεια Creative Commons