Το Δέντρο των Χριστουγέννων στο Λύκειο των Ελληνίδων Σύρου το 1937

Το γνωστότερο σε όλο τον κόσμο σήμερα δέντρο των Χριστουγέννων που τελευταία τόσο διαδόθηκε και στην Ελλάδα είναι ένα έθιμο γερμανικό που ήταν τελείως άγνωστο εκτός της Γερμανίας, έως τις αρχές του 1800.

Το 1830 περίπου άρχισε να επεκτείνεται στην Ουγγαρία σχεδόν δε συγχρόνως η δούκισσα της Αυρηλίας το εισήγαγε στο Παρίσι, ο βασιλιάς Λεοπόλδος στο Βέλγιο και ο σύζυγος της βασίλισσας Βικτώριας, πρίγκπας Αλβέρτος στην Αγγλία. Πριν από λίγα χρόνια είχε εισαχθεί στις ανώτερες τάξεις της Ρωσίας. Έτσι ένα έθιμο που υπήρχε στη Γερμανία αποκλειστικά, διαδόθηκε σχεδόν σε όλα τα μέρη της γης.

Παρέμεινε όμως ακόμα τελείως άγνωστο στην Ισλανδία την παλιά κοιτίδα του πολιτισμού των γερμανικών εθνών, όπου αντιθέτως διατηρήθηκαν πολλές συνήθειες, απομεινάρια τελετών της εορτής των νεογέννητου ήλιου.

Ώστε απ' αυτά να μπορούμε να συμπεραίνουμ ότι η αρχή του εθίμου του δέντρου των Χριστουγέννων δεν ανάγεται στην παλαιά θρησκεία των Εδδών. Μάλλον είναι αναπαράσταση της τόσο προσφιλούς στους θεολόγους του μεσαίωνα παρομοιώσεως του Χριστού με το δέντρο της ζωής.

Είναι γνωστό ακόμη, ότι κατά την παράσταση των μυστηρίων του μεσαίωνα, αναπαραριστώντας τη Γέννηση του Χριστού σχεδόν πάντοτε, στηνόταν επί της σκηνής ένα δέντρο. Από εκεί πιθανόν να εισχώρησε στις οικογενειακές τελετές.

Το Λύκειο των Ελληνίδων Σύρου πραγματοποίησε αντίστοιχη μεγάλη παιδική γιορτή το απόγευμα της Κυριακής 24 Δεκεμβρίου 1939 όπου οι μικροί του φίλοι διασκέδασαν στο πνεύμα των Χριστουγέννων.

Εφημερίδα: "Θάρρος", 24/12/1937
Tags: ,

Syros Agenda - Οδηγός ψυχαγωγίας για τη Σύρο

Το Syros Agenda δε φέρει καμία ευθύνη για πιθανή τροποποίηση του προγράμματος. Αν σας άρεσε αυτό που διαβάσατε, διαδώστε το. Ευχαριστούμε! Bookmark and Share Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF Άδεια Creative Commons

Σχετικά με τα σχόλια

Το syrosagenda.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.